Sewa Buaian Berendoi/Cukur Jambul. Harga Pakej Bermula RM300 & Ke Atas

Sewa Buaian Berendoi/Cukur Jambul. Harga Pakej Bermula RM300 & Ke Atas
Untuk Gambar & Harga Pakej, Sila Layari FACEBOOK: TISYA LITTLE COTTAGE

To My Cottage Followers - Thanks My Friends!

FACEBOOK:

Sunday, April 11, 2010

TRY RESEPI

JOM MASAK LAK....






Emmmm...lamanye x hupdate blog nih...mula2 hubby demam...(rasanye dah setahun dia x demam..), pehtu my son lak demam....adoyaiii....berturut2....hopefully pehni jgn le pulak mama yg demam ekkk...(hehe...kalu tak , x berasap le dapur!!!).. bowink le pulak asyik wat menda henglish2 jer...meh kite masak le pulak....hehe..saje jer wat..sebenarnye menda ni besa2 jer....mula2 wat lempeng pisang...mmm...cedapnye...first time tau wat camni...ada hirisan pisang berangan kat dlmnye..yg kedua lak milky bread pudding...resepinye kite amik kat blog asmah...memandangkan rice cooker kite ada function masak kek, so x yah ler nak guna oven....ok...selamat mencuba ye....daaa

MILKY BREAD PUDDING

Bahan A:

1 buku roti Gardenia pendek (anggaran 15 keping)
-sekeping dipotong 6 atau ikut suka (pakai gunting lagi mudah)

Bahan B :

**1 cawan gula halus
**Telor 3 biji
1 tin susu cair Ideal
¾ kotak fresh milk UHT besar. (kalau ½ pon boleh bergantung pada kuantiti roti)
2 sudu besar margerin/butter. Cairkan
Secubit garam
Sedikit Esen Vanilla (Star brand). Nak guna esen pisang pun bole

Bahan C :
1 kotak kismis hitam


Cara2:

1. Sediakan bahan A.

2. Sebatikan bahan bertanda **. Kemudian satukan semua bahan B. Pastikan margerin pada tahap suhu bilik (suam-suam).

3. Campurkan bahan A dan B perlahan-lahan. Kacau dan biarkan roti terendam selama lebih kurang 15 minit.

4. Masukkan bahan C. Kacau sebatian perlahan-lahan.

5. Sapu sedikit margerin kedalam bekas kesukaan dan masukkan adunan.

6. Panaskan oven selama 5 minit dan bakar adunan pada suhu 180°c selama 40 ke 50 minit atau sehingga masak.

1 comment:

  1. kalo guna rice cooker nak guna function mane? brp jam nak masak...

    ReplyDelete